zondag 14 augustus 2011

Een kijkje "in ons huis.."


Ons huis is niet bijzonder...het is een doorsnee jaren-70 hoekwoning zoals er vele zijn gebouwd in menig dorp hier in de omgeving. We hebben een redelijk ruime tuin, een schuur en aan de achterkant van het huis is er 3 meter aangebouwd.
Toen we het huis kochten had ik helemaal niks met dit huis. Het is een echt "grote-mensen- huis", het was saai, niet mijn smaak,  maar wel te betalen..

8 jaar terug hebben we het huis gekocht en in het eerste weekend dat we de sleutel hadden, meteen grondig onder handen genomen. De keuken,wat wanden, de tussendeuren, de plafonds, alles hebben we gesloopt.
De eerste verbouwing duurde drie maanden, de volgende, weliswaar wat minder rigoreuze, verbouwingen, tot vorige zomer. Iedere ruimte in huis is onder handen genomen. We hebben elke hoekje en gaatje benut, geschilderd en ons eigen gemaakt. Er staat nog 1 echt grote aanpassing op stapel (de schuifpui en achterdeur vervangen) en daarna zullen we vooral onze tijd en geld moeten besteden aan het gewone onderhoud en kleinere klussen die voortkomen uit simpelweg het veranderen van je smaak.

Het saaie "grote-mensen-huis" is ècht ons huis geworden.
Niet groot, spectaculair, bijzonder, maar wel heel EIGEN!

Kijk mee in ons huis en zie wat we er de afgelopen jaren van hebben gemaakt!

Laten we maar eens beginnen met de benedenverdieping:
-In de hal hebben we nieuwe deuren geplaatst.
- Het toilet was het project van vorig jaar zomer.
- De deur naar de woonkamer hebben we verplaatst.
- Op de grond liggen oude houten planken uit oude pakhuizen uit Amsterdam.
- Waar nu onze "bieb"is, zat ooit de keuken.
- Jack heeft tussen het originele huis en de aanbouw, een en-suite kastenwand geplaats.
 -In de aanbouw hebben we een woonkeuken gemaakt.
-De keuken is zelf gemaakt door Jack.
- De vloer en het aanrechtblad hebben we laten storten.



11 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Als je het niet erg vindt, is deze reactie voor al je posten van vandaag...mijn dashboard staat er vol mee hihi!

Je hebt een sfeervol huis en al ken ik amper jaloezie...als ik je keuken zie...zucht...geweldig!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Wat een leuk huis !!!...is de ariadne nog niet langs geweest bij je????...zo leuk !!...liefs van mij...xxx...oja die foto van Kees......dottig !!

Unknown zei

niet bijzonder???? niet veel mensen hebben een huis dat ZO eigen is als het jouwe hoor!! lijkt me heerlijk....een huis helemaal naar eigen smaak.....(en een man met twee rechter handen ;))))

Liefs,
Lynda

Kom Achterom zei

Echt genieten jou huis!! Je mag met recht trots zijn op jou eigen huis!!
fijne avond
Yolanda

Jolanda zei

O Nieneke , mag ik een beetje jaloers zijn...wat een heerlijk huis. Ik wil ook nog zoveel maar wij hebben meestal niet zo'n kluszin, we gaan dan liever erop uit. Ook belangrijk maar de klussen blijven liggen....wel leuk om zo wat inspiratie op te doen. Lieve groet

Tanja zei

Lekker he Nieneke, om van een huis je eigen thuis te maken. Je hebt een heerlijk huis om van te genieten. Ik wens je nog heel veel jaren genieten.

O ja, ik reageer ook hier voor al je posten, je hebt het er maar druk mee gehad.

Lieve groet
Tanja

Marja zei

Misschien was jullie huis niet bijzonder maar dat is het nu wel hoor!
Ik vind jullie huis er sfeervol & heel gezellig uit zien.
Ik vond het leuk nog is lekker te mogen rond kijken in jullie prachtige huis!
En volgens mij wonen we niet ver bij elkaar vandaan.

Lieve Groetjes Marja.

Corine(THUIS) zei

Het is jullie prima gelukt om van en gewoon standaard huis een echt thuis te maken, de sfeer is prima! En ja die kleine aanpassingen vanwege een net even ander idee, die houden je van de straat ;) Bezig zijn met je thuis, het is toch een soort passie!
Groeten (ook aan handige Jack),Corine(THUIS)

lia zei

Kijk dit vind ik nu heerlijk om te zien en te lezen natuurlijk. Van je standaard huis iets bijzonders maken. Dat is trouwens heel goed gelukt meid. Zo gezellig.... En dat we dan zo even mogen meegenieten is helemaal leuk.

Bedankt voor een genietmomentje bij jou.
Fijne avond, liefs Lia

Puur Kate zei

Ik vind dat jullie iets heel moois van jullie huis hebben gemaakt.
Lieve groet,
Katja

Thuis bij Tjits zei

wat een heerlijk huis hebben jullie en ik ben helemaal weg van je keuken, echt oergezellig!!
heel leuk dat we even binnen mochten kijken:)

lieve groetjes, Tjits