dinsdag 5 oktober 2010

Ik zie, ik zie....mooi papier...


Ik zie, ik zie,
mooi papier, restjes behang, inpakpapier, krantenknipsels,
 labels aan kleding, taartonderzetters. lint en kant...
Prachtige spullen die ik niet zomaar weg kan gooien.

Dus de voorraad groeit en groeit...
TOT..


Ik een foto zag  bij Ria  uit een Jeanne D'arc,  en heel erg last kreeg van inspiratie..
Dit is de bewuste foto:


En dat resulteerde dus in DIT:









In totaal heb ik 19 doosjes beplakt met labels, lint, papier, glitters etc etc.  
Er zitten houten doosjes bij van de Xenos, die ik geschilderd heb met schoolbordverf,
kartonnen doosjes van Ikea, die vooral beplakt zijn,
Grote en kleine luciferdoosjes...
Allemaal, stuk voor stuk, gepimpt!

In eerste instantie had ik dus veel losse doosjes..
In de tuin lag nog een oude gaasbak en daaraan heb ik ze bevestigd..
Zo kon ik de doosjes mooi ordenen en nummeren.

Voorlopig staat de advent-kalender (want dat is het dus geworden!)
nog even  boven, veilig opgeborgen.

Ik ga nu hard op zoek naar kleine cadeautjes
 en leuke doe-opdrachten bedenken voor op briefjes in de kleinste doosjes...

Zo hebben we elke dag, vanaf het vertek van Sinterklaas tot Eerste Kerstdag een leuke verrassing!

En de kleuren van de kerstboom zijn ,bij deze,  voor dit jaar bepaald!!
(hihi- lekker op tijd!)

22 opmerkingen:

Jolanda zei

Heee....en weer...een spiegel!!
Wat een ontzettend leuk idee zeg, een advent-kalender. Echt heel, heel erg leuk!

katja-Mariska zei

Wat een leuk idee zeg! Misschien ga ik je wel naäpen. Maar je bent druk geweest zeg!!!
En de letters heb ik weer donker gemaakt :)
Groetjes Katja

It's me zei

Kijk die blog van Ria is zo gek nog niet.....whahahahhahah......stinkttttt....hiero.......maar wat heb je dit leuk gedaan zeg !!! superrrrrr......en dan een adventkalender...geweldig !!! idee !!! wou dat ik zo'n mooi doosje had.....mag ik er een uitkiezen??????.............liefs Ria.....

Alle mooie dingen zei

jee.. wat een goed idee.....
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Muisje zei

Wat een geweldig idee, het ziet er erg leuk uit.
Spannend wat je er allemaal in gaat verstoppen.

Groeten Herma

Home and Lifestyle zei

Wat een leuk idee zeg! Ik ben benieuwd wat er straks allemaal uit de doosjes komt!

Lieve groet, Ingrid

lia zei

Inderdaad een leuk idee, en zo creatief.......
Benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen.

groetjes Lia

Lia zei

Wat een idee zeg! Het ziet er erg mooi en origineel uit, super.

Groetjes,
Lia

Pierelantijntjes zei

Superidee Nieneke!! De doosjes zijn erg mooi gepimpt. Je bent lekker vroeg ermee. Ik ben altijd te laat, en moet dan op het laatst nog haasten. Goed van jou! Kan ik een voorbeeld aan nemen.
Liefs Ester

Unknown zei

NOU JA!!!!!!!!!! wat heb je een gave klus geklaard zeg!!!! SUPERLEUK!!!

Groetjes
Lynda

Marja zei

Wat een super leuk & goed idee Nieneke!
Het ziet er prachtig uit met de spiegels,hartjes & mooie doosjes..

Lieve Groetjes Marja

Kaatje zei

Wat een mooi idee zeg, heel leuk geworden! Ben ook erg benieuwd naar de opdrachtjes en de cadeautjes die erin gaan....
Ik ga dit idee "lenen" voor een ander doel; kraamkadootjes. Als het iets wordt, komt het nog op mijn blog. In ieder geval erreg leuk!!!
groetjes, Karin

alma zei

Wat een leuk idee Nieneke. Jij bent klaar met een prachtige advent kalender. Leuk hoor! Hoef je in de drukke tijd niets meer aan te doen!

Gezellige week nog!

Groetjes
Alma

peet zei

Wat heerlijk crea bea zeg !!! Wat een goed idee ! Leuk dat we inspiratie bij elkaar weg halen en dat het vaak met een eigen twist zoooo leuk word !!

Fijne dag
Peet

by kuzz zei

Wauw wat gaaf!! Heel leuk gedaan, dat is straks iedere dag genieten!
lieve groet, ERna

Vlinder zei

Super leuk zeg,heel creatief!

Groetjes Nelly

Bonjade zei

Ohhh....ontzettend leuk is ie geworden zeg.
Zo zie je maar wie wat bewaard die heeft wat.
Nu ook maar doosjes en knipsels sparen
Heb nog niets
;(
Fijne dag
Liefs

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Hartstikke leuk!!
Wil je niet meedoen met onze kerstswap??
Met je knutseltalent zit het wel snor!

Groetjes Hilde

Claudia Leertouwer zei

Even weg en dan heb je zoveel nieuwe posten geplaatst, geweldig zeg die doosjes.

Wat hebben de kinds bij jou geweldige kamers, sfeervol en dan ook nog zo lekker ruim...

Liefs Claudia

Unknown zei

Wat een super leuk idee.
En op tijd ben je zeker.
Ik ben er vaak te laat mee.
Groetjes Brigitte

Corine(THUIS) zei

LAST van inspiratie?? meid wat ben je lekker produktief bezig geweest! Een topidee, zo'n adventskalender, en het ruimt ook nog eens lekker op in je verzameling spul :))
Groeten, Corine(THUIS)

Tanja zei

Wel heel erg gaaf gedaan, en gewoon even iets heel erg anders. Petje af voor je creatie.

Groetjes
Tanja