donderdag 22 juli 2010

Actielijst

Daar is ie dan!!!!
En dames, helaas kan ik nu door een ernstig computervirus niet bij de "ervoor"-foto's, dus zal ik een korte beschrijving geven:
oud, groen, schimmel

Ook dit schatje stond op "de" actielijst en kan doorgestreept worden!


Wat een overweldigende reacties op mijn vorige berichtje trouwens...
Sommigen zijn het roerend met mee eens, anderen begrijpen het minder, hebben pas vakantiegevoel als ze van huis gaan, ik heb zelfs advies gekregen om een vakantiehuis te nemen....
Voor mij maakt het allemaal niet uit: wij zijn supertevreden met onze beslissing....

Ik heb drie lijstjes gemaakt;

1)de actielijst; de "gewone"actielijst hebben we bekeken en we hebben een aantal dingen uitgezocht voor deze 4 weken  (te weten: deze kist, de luifel af, de keuken schilderen en de wc beneden verbouwen)

2)de uitstapjeslijst (met onder andere de Efteling, bezoek aan mijn ouders bij hun bootje, strand,klimduin, picknick, Artis, Sprookjeswonderland, binnenspeeltuin, meertje,  etc)

3) mijn eigen lijst met winkeltjes die ik graag (lekker zonder kinderen!!) wil bezoeken

We kijken gewoon hoever we komen. Het is geen kwestie van moeten. Het belangrijkste is dat we nu gezellig met z'n vieren thuis zijn, samen eten en alle tijd hebben voor elkaar. De eerste week schiet al op en we hebben genoten van heerlijk weer, gezellige avonden bij de BBQ en vuurkorf met vrienden, gezwommen in de tuin, rondjes gefietst, ik heb al een bezoekje gebracht aan de Combitex en Ikea, morgen gaan we naar de Efteling en van de actielijst is deze kist en de luifel klaar!!!

De eerste week was dus top!


                                                    
                                                     
Dit is trouwens de kist waar de televisie eerst op stond. We gaan hem nu gebruiken als salontafel. Daarvoor moest ik 'm eerst leeghalen want hij zat propvol fotoboeken, kaarten, schoolboeken, diploma's, fotolijsten etc. Ik moet er niet aan denken dat er een glas overheen gaat!!! Het was een heerlijk klusje en ik heb echt even weg zitten zwijmelen bij alle herinneringen.....

En voor de dames die zich zorgen maken over mijn culturele ontwikkeling:
ergens, heel diep weggestopt, is er NOG een lijstje..
een lijstje met steden die ik heeeeel graag wil bezoeken samen met mijn lief...

Misschien in de herfstvakantie???
(en dan zonder kinderen..)






17 opmerkingen:

Claudia Leertouwer zei

Geniet er maar lekker van!

Liefs Claudia

Cindy at her Country Home zei

Hallo Nieneke, via Erna van het blog "With Love" bij jou terecht gekomen.
En ik heb de kleenex doos ook maar neergezet op die prachtige teksten die ik bij je hebt kunnen lezen, FANTASTISCH!
En wat heb jij ook zo'n heerlijk en leuk blog, zomergroeten van Cindy

Jolanda zei

Natuurlijk doen waar je jezelf lekker bij voelt, en als je allemaal op 1 lijn zit is dat helemaal fantatsisch!
Wij zijn dit jaar ook wat dichterbij huis gebleven en mij is het goed bevallen. Maar ik heb nog genoeg wensen wat betreft vakanties en vind het ook heerlijk om even helemaal 'weg' te zijn.
Veel plezier met alles en het voordeel is dat we nu lekker mee kunnen genieten met jullie vakantieavonturen! Zomerse groet

Anoniem zei

Heerlijk zoals je het beschrijft, lekker genieten want aan alles komt een einde. Wij zijn zelf halfweg aan onze (ook thuisblijf)vakantie en genieten ook van elk moment want het gaat echt heel erg snel!
Lieve groet, Sonja

Ger zei

Als er iemand is waar ik me géén zorgen over maak ben jij het wel.

Jij weet precies wat je wel en niet wilt!

En als je het hele ''lijstje'' afgewerkt hebt... hebben jullie vast een heerlijke vakantie achter de rug en veel voldoening en plezier van alle verbeteringen/verfraaiingen binnen en rondom het huis.

Fijne vakantie verder!!!
Lieve groet,
Ger

It's me zei

Wat leuk weer allemaal Nieneke.............echt je woont zo gezellig !!! leuk leuk !!.......fijne dag meid...liefs Ria...

by kuzz zei

Wat is die mooi geworden die kist! Die je nu als salontafel gaat gebruiken is trouwens ook een plaatje hoor!
Veel plezier morgen in de Efteling maar dat zal vast lukken! Enne....mag ik met je mee die winkeltjesroute afleggen....maar ja dan moet ik nog wel oppas voor de kids regelen want dat doe ik ook het liefst zonder haha!
Geniet van je vakantie!
groetjes, Erna

Bonjade zei

Wij hebben ook een lijst gemaakt maar dan 1 en met alleen maar klusjes.....Vind die andere lijsten van je veel leuker;)
Mooi is ie geworden zeg je t.v. meubel.
Fijne dag

Home and Lifestyle zei

Gewoon lekker doen waar je zin in hebt...wat dat dan ook maar in mag houden! Het gaat er om dat jullie na de vakantie tevreden zijn toch!

Heel veel plezier met al je lijstjes en de uitvoering ervan!!!

Lieve groet, Ingrid

Saralien zei

Geniet ze!

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Vakantie is.... vul maar in, zo te horen geniet je volop. Kan mij heel goed voorstellen hoor.

Hele fijne dag in de Efteling en op naar de volgende week,

groetjes Pauline

Unknown zei

zoveel mensen zoveel meningen, wat kan jou het schelen ;)!!!
Je hebt een goed begin van je vakantie gehad.....en een goed begin is.......JUIST het halve werk!!!
RECHT ZO DIE GAAT!!!;)

Groetjes
Lynda

Tierlantijn zei

De koffer/kist is WOW!!! Echt heel mooi!

En een witte bank is echt niet zo eng hoor ;) De hoes kan gewoon in de wasmachine! Makkie!

Groetjes en een fijne avond! Ilona

Karin zei

Hee, dan kan ik je morgen bijna zien, de Efteling ligt in m'n achtertuin. Nou ja, niet letterlijk dus, maar je begrijpt wel wat ik bedoel haha. Veel plezier de komende weken. Je kist is in ieder geval helemaal goed gelukt!
Tot ziens.

The Old and the Beautiful zei

Nou jij hebt je eerste week al héél goed benut.
Wij hadden ook zulke lijstjes (in ons hoofd) maar doordat het zooo warm werd kwam er van veel niets terecht. Maar evengoed genoten hoor.

Ik vond je vorige post ook heel herkenbaar hoor. Maar voor mezelf...als we geld hadden gehad geeft weggaan mij toch meer een vakantie gevoel hoor. Nu bleef alles wel gewoon door gaan (wat het huishouden betreft).
Gelukkig kunnen we (vaak tenminste) zelf bepalen hoe we onze vakantie door brengen dus geniet er lekker van!

Groetjes,
Gonda

Corine(THUIS) zei

Zo..week nummer 1 is geslaagd! Op naar week 2..
goeie combi zo..klussen en genieten..dubbel pret!
Groeten, Corine(THUIS)

alma zei

Ha die Nieneke,

Wat een heerlijk weekje heb jij gehad. Ik vind je kist helemaal top! Heb net de foto's van de kamers van je kids bekeken. Wat heb je het allemaal leuk gestyled!

Geniet lekker van je vakantie (lekker op je eigen manier!!!!)

En Praag is een hele mooie stad om te bekijken!!!
Groetjes
Alma