zondag 23 oktober 2011

Kinderkunst


Dit is een zeer geliefd werk gemaakt door Kees ongeveer een jaar geleden.
Het hangt sinds die tijd aan de zijkant van de en-suite deuren- de plaats waar we de kinderkunst tijdelijk tentoonstellen, alvorens we een selectie maken (een deel gaat weg, een ander deel bewaren we in een map))


Vandaag maakte ik foto's van de klei-kunstwerken van de kinderen.
Door er een foto van te maken,
kost het minder moeite de prachtige kunstwerken weer op te ruimen.

Dit zjn de tekeningen die Kees en Jannes maakten over Raveleijn,  de theatershow in de Efteling.



Jannes


Kees

Grappig om het verschil te zien hè?

En om het verschil of eigenlijk vooral hun ontwikkeling goed te kunnen zien,
bewaren we hun mooiste tekeningen in een map (voorzien van datum!).
Je begrijpt dat de kinderen (en ik!) graag in de mappen kijken.
Hieronder een aantal kunstwerken van Kees, gamaakt vanaf haar tweede tot nu.








En dat is wat we nu gaan doen: even lekker zwemmen!

Fijne zondag allemaal!

8 opmerkingen:

. zei

Wauw dat zijn echte meesterwerken! Ik heb het ook bewaard hoor en hoe ouder ze worden hoe leuker ze het vinden om er weer eens in te neuzen.
Veel zwemplezier!

Corine(THUIS) zei

Goed idee om de driedimensionale kunstwerken op foto's toch te bewaren! Helaas is die tip voor mij jaren te laat :)
Groeten, Corine(THUIS)

Home and Lifestyle zei

Kindertekeningen zijn zo leuk om te bewaren, hier wordt het een en ander op zolder bewaard. Een goed idee om andere werkjes op foto vast te leggen, dat neemt minder ruimte in maar zo kun je het later toch terugkijken.

Lieve groet, Ingrid

Claudia Leertouwer zei

Onze "bewaardoos" is het medicijn tegen weemoedige gedachten, heerlijk om lekker terug te gaan in de tijd!

lia zei

Wat een kunstwerken maken die kids toch...
Even vastleggen van de kleiwerken, dat ik daar vroeger nooit op gekomen ben. Maar ja, toen was die digitale camera er natuurlijk nog niet.
Ik bewaarde ook altijd alles, soms teveel. Maar inmiddels is alles uitgezocht en aan de oudste twee dus al meegegeven.

Liefs Lia

Tanja zei

Bewaren heel erg goed bewaren, ik heb van mijn jongens geen foto's meer maar wel al hun tekeningen en hun plakwerkjes en ze zijn me zo dierbaar.
Het is zo leuk om daar later naar te kijken ook met hun erbij.

Liefs
Tanja

Mirella zei

super mooi al die kunstwerken.
Goed idee om er een foto van te maken, nooit aan gedacht.

flowersandhome zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.