donderdag 12 augustus 2010

Mijn mooie meid..

Kees...
Mijn heerlijke, tegendraadse tante, mijn pollewop, mijn moppie, mijn schurkenboef, lekker ding,
mafKees of smeerKees,
mijn eerstgeborene..

Wat heb ik ze verafschuwd, die opmerkingen: Geniet er maar van, straks zijn ze groot.
Echt vreselijk belachelijk vond ik dat, het kon me allemaal niet snel genoeg gaan...

Nou, JOU ook niet!!
Tante Pollewop kon binnen no-time draaien, kruipen, zitten en lopen


Al snel kletste je de straatstrenen uit de straat, altijd wat te babbelen ...maar ook:
vreselijk eigenwijs en
drìftig!!!
Daaarnaast kon je ook toen je echt nog heel klein was super mooi tekenen, hele complete tekeningen, met de meest pietepeuterige details...


Twee jaar terug ging je voor het eerst naar school.
Je had er zoveel zin in...
MAAR:
wat een tegenvaller was dit voor ons leergierige, slimme grietje..
(en wat een tegenvaller voor Jack en mij, want toen begon een enorme reeks met gesprekken op school..)

Er brak een periode aan van heel boos, tegendraads en driftig zijn vanaf jouw kant
en een periode van eindeloos geduld, heel duidelijke regels stellen, consequent zijn, maar ook steeds weer laten merken aan jou dat je er mag zijn, vanaf onze kant.

Want meissie, wat zijn we blij en trots op je!

Na de herfstvakantie vorig jaar ging je naar groep 2/3
en gelukkig zagen we dat het beter met jou ging.
Je hebt jezelf leren lezen en er is een wereld voor je open gegaan..

Hoe blij we ook met deze verandering waren al snel zaten we weer op gesprek op school.
Want hoe moet het verder volgend jaar??
Je gaat strakjes "gewoon" naar groep 3, maar je kunt al lezen als de beste..
We komen er met elkaar niet echt lekker uit ( de school en wij)
dus de tijd zal het leren.
Net als jij dat de afgelopen jaren hebt gedaan,
en ik geleerd heb om echt onzettend, onvoorstelbaar, onbeschrijfelijk veel van jou te houden...

Mijn (bijna) 6 jarige dochter...

Morgen vieren we feest!

24 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Ik wens jullie morgen een heerlijke dag met veel taartjes veel lachen zingen en dansen.
een super kinderfeest met alles erop en eraan!!
Ennuh wat gaat dat snel hé een zelfstandig eigen persoon worden met alles wat erbij hoort!! hihi flauw hé maar echt het is zo!! en weet je dat karakter dat verander je niet en dat is maar goed ook!!!
fijne dag samen
lieve groet Yolanda

Claudia Leertouwer zei

Wat een heerlijke meid en wat jammer dat je zulke moeilijkheden met haar hebt. Ook mijn oudste heeft het o zo moeilijk met zichzelf (een beetje de reden voor het sluiten van mijn winkeltje) en dan wil je er zijn voor haar. Hopelijk vind ze snel haar plekje!

Heel veel liefs Claudia

Muisje zei

Alvast een hele fijne verjaardag voor je prachtdochter.
Onze dochter mag in januari naar school, ik ben zo benieud hoe ze het gaat doen.
Ook zij is vreselijk bijdehand, en doet dingen die nog niet hoeven voor haar leeftijd.
Hoop dat ze haar draai zal vinden.

Groeten Herma

lia zei

Hoe leuk het ook is als je kind snel is, opeens komen ze in de problemen omdat ze meer willen dan ze kunnen krijgen. Ik hoop dat jullie samen een goede oplossing kunnen bedenken. Want je wilt alleen maar dat ze gelukkig is.
Van Harte Gefeliciteerd en maak er een hele fijne dag van.

groet Lia

It's me zei

Ik wens jullie morgen een hele fijne dag toe !! en alvast gefeliciteerd !! meid...leuk hoor tis toch een schatje.......leuke foto's.....en heel veel geluk in haar verdere leventje.....dat komt vast wel goed allemaal sterkte ook....liefs Ria....

Unknown zei

TAARTJESDAG TAARTJESDAG!!!! Van harte gefeliciteerd Kees!!! en laat die school maar kletsen, je moet het lekker op je eigen manier en in je eigen tempo doen, al moet je je natuurlijk wel een béétje aan de regels houden;)! Je papa en mama weten als geen ander wat het beste voor je is, dus zeg tegen je mama...>BLIJF VOLHOUDEN!!!! En verder....gaat dat wel goedkomen.....

Groetjes
Lynda

by kuzz zei

Wat een heerlijke pollewop!! Precies goed die naam! Heel veel plezier morgen en geniet ervan!
(want het gaat dus echt wel snel vind ik....)
En hopenlijk gaat het goed op school en kijken ze naar de kwaliteiten van ieder kind afzonderlijk, want dan zijn we al een eind!
Fijne verjaardag!
liefs, Erna

Rozmeen zei

Wat een prachtige meid! heerlijk en soms kunnen ze zoo ondeugend zijn..

Mooie post je bent een trotse mama!

Groetjes,
Rozmeen

Unknown zei

heerlijke meid heb je daar :) heel fijn feest gewenst! ik heb ook zo'n dochter, lekker wijs, ze zit komend schooljaar in groep 8 maar gaat ook al een dagdeel per week naar de middelbare school zodat ze niet indut ;)

Jolanda zei

Wat een prachtig stukje over die mooie meid van jou! Herkenbaar en ook weer niet. Bij ons is het zoonlief die zo'n moeite heeft met overgangen in z'n leventje en regelmatig periodes heeft dat ie niet lekker in z'n vel zit. Dochter wandelt overal moeiteloos doorheen en vindt alles in het leven leuk(behalve fietsen).
Hopenlijk worden jullie gehoord op school want dat is toch zo belangrijk!
Ik wens jullie een superverjaardag toe!

tineke zei

Een hele gezellige dag morgen, wat lekker dat het nog vakantie is..
Mijn middelste dochter wordt in februari pas 6 maar gaat ook nu al naar groep 3.. ze heeft 4 maanden groep 0 (febr t/m juni)gedaan en is daarna naar groep 2 doorgestroomd.. Na de toets bleek dat ze makkelijk mee kon en kwam het vooral van de juf uit. wij waren erg bezorgd dat ze nog zo jong was, maar nu is ze ook al druk bezig met lezen dus hebben we er mee ingestemd dat ze naar groep 3 mag. Ben heel benieuwd. Jammer dat je er met school niet goed uitkomt! veel sterkte en natuurlijk ook geluk met je mooie dochter!
groetjes

alma zei

Hoi Nieneke,

Proficiat met je heerlijke dochter. Wat mooi beschreven en hoe herkenbaar als juf...
Ieder kind is uniek en dat maakt het werk als juf zo bijzonder en mooi!
Ik hoop voor jullie allemaal dat ze dit jaar een lekker plekje heeft waar ze zich heerlijk kan ontplooien (met een pakketje "extra uitdaging")en een juf (meester) die Kees een beetje goed aanvoelt.
Morgen een heerlijke dag met veel gezelligheid!
Lekker dat het nog vakantie is! Lekker genieten!!

Lieve groeten,
Alma

Saralien zei

Gefeliciteerd!

Jolanda zei

HIEPERDEPIEP, HOERA!!!!!!
gefeliciteerd met zo'n mooie lieve en slimme dochter. Leuk dat je haar (tante)pollewop noemt, dat is ook een van de bijnamen voor m'n 17 jarige dochter (als er niemand bij is natuurlijk:))
En een leeuw, ik zie het al, net als mijn zoon. Ik herken het helemaal. Ook zo'n slimmerd die te weinig uitdaging had op school. Blijf er bovenop zitten en zoeken naar de juiste manier van leren. Hij is nu 20 en helemaal op z'n plek maar te weinig uitdaging op de basisisschool gehad en daardoor een beetje 'lui' wat leren betreft, het kwam allemaal aanwaaien...
Veel plezier en geniet ervan want voor je het weet ....en het is echt waar...

Bonjade zei

Wat een pracht ode voor echt een prachtmeid.
Een meisje met karakter en een wil en ouders die altijd in haar zijn blijven geloven.....
en zie nu......
;0)
Een hele slimme, knappe dame.
Alvast van harte.
LIefs

Tierlantijn zei

Een meid van bijna 6 met en lach van oor tot oor! Zo zien we dat graag! Een hele fijne dag morgen; Geniet!

Groetjes! Ilona

basiclabelSweden zei

Heerlijke meid, gefeliciteerd......maar ik zeg het nog steed hoor, genieten, mijn kleine meiss is inmiddels 14 en de jongste die langzaam haar grote vleugels spreid om de grote wereld in te vliegen, ik verlang naar de tijd dat ze 6 was meer dan ooit :)

liefs Marion

Home and Lifestyle zei

Alvast mijn hartelijke felicitaties voor Kees...hiep hiep hoera!

Onze jongste dochter kan ook goed leren...haar juf kwam zelf met het voorstel om haar een klas door te schuiven, zodat zij van groep 1 naar groep 3 ging. Binnen een paar maanden zat ze daar op avi 9.

Inmiddels op de middelbare school gaat het nog steeds goed, al is ze lui geworden doordat het haar op de basisschool steeds aan kwam waaien.

Moeilijk hoor als school en ouders niet op één lijn zitten!!

Prachtig trouwens hoe je je relatie met Kees beschrijft...het is zo belangrijk dat ondanks de strakke regels een kind zich met warmte omringd voelt!


Een hele fijne en gezellige verjaardag gewenst!!

Lieve groet, Ingrid

Corine(THUIS) zei

Gefeliciteerd voor Kees en voor haar trotse ouders natuurlijk!!
Lastig hoor dat het eigenlijk zó goed met je kind gaat dat ze te snel is voor 'de wereld'...
Blijf er bovenop zitten hoor, jij als moeder weet het best hoe je kind in elkaar zit!
En bovenal lekker genieten van dit mensenkind!
Groeten, Corine(THUIS)

Een sneller kloppend hart zei

Nou...dan is die mooie meid van je dus nu jarig!! Van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst!
Kinderen opvoeden gaat niet zonder horten of stoten he...een hoop energie...maar nog veel meer liefde ♥

Groetjes, Veronique

Vanessa zei

Lieve Nieneke,

wat een mooi stukje! En wat wordt ze groot.
Ik hoop dat jullie dit aankomende schooljaar zo goed mogelijk door komen. met vooral een gelukkige Kees.
Veel plezier vandaag!

Liefs,
Vanessa

Mayflower zei

Ahhhh....gelukkig ben ik net op tijd om je te feliciteren met deze prachtige meid haar 6e verjaardag. Wat een heerlijke griet en ja.....wat gaat de tijd snel. Als ik af en toe naar filmbeelden of foto's van mijn toen kleine knul kijk zou ik die tijd zo weer even vast willen pakken.
Een fijne dag.
Lieve groet, Mea

Splashes of Pink and Mint zei

Gefeliciteerd met deze kanjer! Een mooie meid is het zeker! Lief stukje heb je geschreven!
Heel fijn weekend!
Lieve groetjes Elly

margrettle zei

Nogmaals gefeliciteerd met die prachtige griet van jullie! En...kip ik heb je, eindelijk ;-)

Liefs uit Bevercity