donderdag 25 februari 2010

eitje

De vakanties gebruik ik vaak om thuis de boel weer eens rigoreus onder handen te nemen.

Ik ga meestal van boven naar beneden en kijk de kasten na. Kleding van de kinderen zoek ik uit en ik kijk alvast wat er dan nog over blijft (meestal weinig, ze groeien hier als kool) en wat er aangeschaft moet worden. Met de kleding die weg moet, maken we vaak bekenden weer blij.

Verder zoek ik mijn tijdschriften uit, wat echt bewaard moet worden, scheur ik uit en gaat in een speciale map en de rest gaat of weer naar bekenden of -hup- de papierbak in.
Ik ruim m'n kast met linten, inpakpapier etc op, de knutselkast en check het speelgoed van de kinderen. (de laatste tijd vraagt dat een heel omzichtig beleid...)
Met Kees kies ik de knutselwerken uit die echt heel mooi zijn, die gaan in haar map en de rest gaat van de muur ook -hup- in de bak. (anders zit ik met Pasen nog met de Sintknutsels) 

Tenslotte bekijk ik de foto's die ik heb opgeslagen en print de mooiste uit (op m'n Selphy, ideaal) en plak ze in de boeken van de kinderen. Ik vind het ook altijd leuk om daar wat bij te schrijven en te plakken...

De vakantie is inmiddels bijna voorbij (normaal begint nu mijn weekend) maar veel van bovenstaande "vaste prik" is er nog niet van gekomen. En streber als ik ben, nu krijg ik het dus enorm op m'n heupen...(lekker relaxed, zo'n vakantie- ahum)

Wat we ook graag doen is bakken (staat nog op de planning en gaan we zaterdag doen!)
en lekker knutselen...En dat hebben we gelukkig wel gedaan!

 

Tada: het ei van Kees is klaar!!!
Die van mij nog niet helemaal...(past wel binnen het plaatje van deze vakantie..), maar zie je vast later wel bij de Paasversiering voorbij komen...

6 opmerkingen:

Karin zei

Nou Nieneke, Jij hebt je vakantie goed besteed zo te horen! Jammer dat zo;n week zo snel om is. Nog even en dan is alles weer gewoon...en vliegen de knutselwerkjes weer binnen. Ik ken het, ben ook niet zo van alles willen bewaren!
Fijne dag, Karin

Irma zei

Lekker he, even lekker door je huis heen gaan.
Ik heb helaas geen vakantie maar doe het op vrijdag (mijn vrije dag).
Leuke knutsels hoor, ben benieuwd hoe die van jou eruit ziet

Fijn weekend
Groetjes
Irma

Loveforpiemonte zei

Dat is nog eens een productieve vakantie, geeft ook een lekker opgeruimd gevoel. Leuk idee dat paasei te maken met je kids!
Wens je een fijn weekend,
groetjes Madelon

Home and Lifestyle zei

Je hebt nog een druk weekend voor de boeg met al je plannen waar je niet aan toe gekomen bent hi hi! En op de leeftijd van jouw kinderen kun je inderdaad niet alles bewaren, ze nemen zoveel mee van school. Met twee dochters van 15 en 12 op de middelbare school is dat hier inmiddels over!

Het ei van je dochter vind ik erg mooi geworden!

FIjn weekend! Lieve groet, Ingrid

Hannekie(Sisterly) zei

wat heerlijk zo een vakantie. ik moest helaas gewoon werken. maar vandaag lekker vrij!!!
Kees mag super trots zijn op haar ei. ik vind hem geweldig
gr hannie

Patricia zei

Oww heerlijk zon opruimbui. Ik doe dit 1x per jaar als het nieuwjaar voorbij is, dan gaan we lekker fris het voorjaar in! In maart of april word er meestal wel weer geverfd hier, aangezien wij allebei roken, word alles heel vlug geel, dus ook vaste prik ieder jaar witten!

Kees der ei is echt super geworden, hij staat ook zo leuk om het onderbedje!

Ik wens je een heel fijn weekend,
Liefs Patricia