maandag 22 februari 2010

de badkamer

Onze badkamer was ooit het kleine slaapkamertje op onze eerste verdieping.

Veel mensen die in Westfriesland wonen kennen ons type huis wel: in ieder dorp is in de jaren 70 wel een aantal van deze rijtjes uit de grond gestampt. (Daar is de kwaliteit trouwens ook naar...)

Wij hadden een hele kleine badkamer, douche met ertegenover een wasbak en een gestorte granito vloer. Daar hebben we nu een washok van gemaakt. (mooi alle was  achter de deur!) En het kamertje is opgeofferd voor een bad, douche, toilet en hele brede wasbak. Ik ben echt super blij met deze ruimte!!

Vol overtuiging heb ik destijds (nu 5 jaar terug) gekozen voor waar ik al jaren van droomde: grote tegels, belgisch hardsteen randen, erboven verf en mooie spiegels, grote tegels op de vloer, glasblokken wanden voor de douche en blauw mozaiek op de douchevloer en om het bad.

Met alles ben ik nog steeds super-blij, behalve met de kleur van de verf en het mozaiek...Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar ik ben er zo op uitgekeken...
Heel voorzichtig heb ik al eens bij Jack gevist of het heel lastig is om het mozaiek eraf te halen...
Hij moest er gelukkig wel om lachen, maar heeft meteen duidelijk gemaakt dat ik het (voorlopig?) wel kan vergeten. Eerst zijn er dringerder zaken te doen. (Tja, is waar)

 Dus hier een blik in mijn prachtige, blauwe badkamer!

12 opmerkingen:

Jolanda zei

Wat ziet dat er prachtig uit!!!O, onze badkamer moet ook nodig: al 20 jaar blauw (sanitair), maar ik ben er nog niet echt op uitgekeken. Misschien kun je alleen verven? Maakt het wat miden blauw, en dan een andere accentkleur zoals donkergrijs erbij. Ik roep maar wat.... Blijf genieten van je mooie badkamer hoor, lieve groet Jolanda

Loveforpiemonte zei

Ik zal je de foto's van mijn badkamer besparen. Het was de bedoeling die gelijk te slopen maar ja er komt altijd wel wat tussen, dus ik douche met mijn ogen dicht haha.
Groetjes Madelon

Home and Lifestyle zei

Je badkamer ziet er mooi uit hoor...wij hebben een witte badkamer met voegen op de vloer die wit moeten zijn, maar ondanks het poetsen een andere kleur blijven aanhouden. De badkamer staat ook op het wensenlijstje, maar het geeft zoveel stof en troep, dat ik het steeds maar uitstel. Gelukkig zit alles nog stevig vast, dus het is niet urgent hi hi!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Meid wat een plaatje !!

Niks meer aan doen zal ik zeggen !!

Fijne week Ria

Brechtje zei

Nieneke, wij vinden je badkamer allemaal prachtig, maar dat helpt jou niet hè? Ik heb wel eens gehoord dat je tegels ook kunt verven. Misschien kun je daar eens naar informeren. Of anders wat Jolanda zei? Dan is het toch een beetje nieuw? Fijne week.

The Old and the Beautiful zei

Ik vind het ook helemaal niet verkeerd hoor maar ik kan me wel voorstellen dat je op het blauw nu een beetje uitgekeken bent.
Maar wat mij betreft vind ik het een prima en gezellig aangeklede badkamer hoor!

Groetjes,
Gonda

The Old and the Beautiful zei

p.s Ik vind die foot powder busjes helemaal geweldig!

lia zei

Ik heb net zo'n douche als jij dus had. Het kleine kamertje zou een goede badkamer zijn. Het is een mooie badkamer, en ik weet wel dat er ook iets is van tegelverf. Misschien kun je proberen om die mozaïeken te verven. Zou het uiteraard eerst proberen op een losse tegel. En weet niet uit ervaring hoe het bevalt.

groetjes Lia

Hannekie(Sisterly) zei

echt prachtig hoor. ik vind het mozaiek niet storend ik vind het wel gezellig staan
gr hannie

Bonjade zei

Nou ik hoef niets meer te zeggen.....Ik dacht ook aan verven ik geloof dat zoiets prima wil.
Helemaal nieuw voor weinig.
Maar ach, het blauw is ook nog niet zo verkeerd......
Fijne dag

Mayflower zei

Hoi Nieneke, je heb vergeleken met mij een prachtige badkamer. Ik vind je vloertegels prachtig en de kleur blauw staat heel fris. Je kan misschien alleen de wanden opnieuw verfe, dat is zo gedaan en wie weet tonen de mozaiektegels dan heel anders. Ben benieuwd wat je gaat doen.
Fijne avond.
Groetjes Mea

Patricia zei

Er is niks mis met je badkamer hoor.
Wij moeten het nog steeds doen met een badkamer uit 1982. Hij word in de toekomst nog verbouwd in samenwerking met de woonstichting. Omdat wij huren mogen we zelf niet verbouwen.

Ik vind het blauw op je muur echt heel erg mooi, lekker fris... en die lantaarntjes echt heel erg mooi hoor!!

Liefs Patricia